10 tips: positief denken. ♥


Omdat het leven een stuk makkelijker gaat wanneer je positief denkt terwijl dat soms echt heel moeilijk is heb ik 10 tips bij elkaar verzameld om positief te denken. Let's begin, Enjoy!

1. Denk flexibel.

Als het niet gaat zoals je wilt, moet je je verwachtingen of doelen bijstellen. blijf niet hangen in gevoelens van frustratie en teleurstelling. "Het leven is als een verhaal waarvan jij zelf de auteur bent"

2. Sta relaxed op.

Er zijn veel mensen die wakker worden met een stress gevende gedachten aan wat ze die dag nog allemaal moeten doen. Je lichaam reageert hierop en je doet alles heel gehaast, maar neem tijd voor jezelf om de dag relaxed te beginnen.

3. Schep ruimte in je hoofd.

Vervang de woorden 'ik kies ervoor om'of  'ik moet' of 'ik kies ervoor om...' of 'ik geef mezelf de ruimte' etc. zodat je zo eerder jezelf loslaat en ontspanning hebt tijdens je werk.


4. Leer nee te zeggen.

Beloof geen dingen die je niet waar kunt maken. Zeg nee als iets niet uitkomt en kom met een alternatief. 

5. Streep weg.

Vraag jezelf: "waar maak ik me nu druk om?" noteer je antwoorden. Streep door wat nier reëel is. streep door waar je geen invloed op hebt Of vraag jezelf af : "waarom doe ik dit nu zo?" onderzoek hoe je jezelf meer ruimte en rust kunt geven.

6. Lucht je hart.

Als je je slecht over iets voelt moet je dit met iemand bespreken en anders schrijf je het op. Zo vergroot je het gevoel van ontspanning.

7. Wees positief naar anderen.

Praat positief over anderen. Doe iets goeds voor een ander. De positieve energie die daaraan gekoppeld is, verlegt je aandacht van stress naar dankbaarheid.

8. Maak een Happy list.

Maak een lijstje met 50 kleine dingen waar je gelukkig van word (Bijv. Nagels lakken, thee drinken, een serie kijken). Doe elke dag iets van wat op je lijstje staat.

9. Lach meer, wees het zonnetje in huis.

Lachen is gezond. Het ontspant je lichaam, het levert gelukkig makende hormonen op, het is een goede work- out voor je lichaam, lachen vermindert angst, vermindert stress en het helpt ons betere relaties te ontwikkelen.

10. carpe diem.

Pluk de dag. Geniet van de kleine dingen. Doe elke dag iets leuks voor jezelf.


Dit waren 10 tips om positief te denken, ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. 

Liefs, Anne-Lynn.






Reacties

Populaire berichten van deze blog

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

Review: Magic Wimpers ♥