Hoe reinig je je huid? ♥


In sommige periodes kan het zo zijn dat je echt helemaal geen last hebt van onzuiverheden, maar soms heb je een periode met superveel onzuiverheden. Maar hoe kun je dit tegen gaan? een zachte huid begint bij een goede reiniging. Ik leg je in dit artikel uit hoe en waarmee ik mijn/ jij je huid kunt reinigen.

Ik heb zelf een best wel gevoelige huid waardoor niet alle producten geschikt zijn voor mijn huid, in dit artikel heb ik ook mijn favoriete producten vermeld.

Een hele oude mijn is Reinigingsmelk en lotion.
De meest basic huidreiniging bestaat uit reinigingsmelk en lotion. Reinigingsmelk bestaat altijd uit paraffine liquide (minerale olie) en vaak ook verzachte extracten. Met een goede cleansing milk kun je je ogen, huid en lippen reinigen. Maar een reinigingsmelk is niet voldoende. Daarna moet je altijd lotion gebruiken. Met een lotion herstel je de PH waarde van de huid en haal je overige restjes melk en vuil weg. Deze methode is geschikt voor elk huidtype. 
Ik heb een reinigings lotion van Kruidvat eigen merk. Ik vind dat zelf erg fijn.


Reinigingsfoam & Gel.
Deze opties worden vaker voor de een iets wat vettere huid gebruikt. Omdat gel heftiger/ beter reinigt dan milk en echt vet ( talg) verwijdert van je huid. het kan ook heel fijn zijn om je huid met foam te reinigen, maar het is dan wel belangrijk om daarna een goede hydraterende crème aan te brengen zodat je de tekorten van je huid weer goed aanvult. 
Ik heb zelf 2 reinigingsgels. Allebei van Kruidvat eigen merk. 


Ik vind deze twee echt heel fijn. Zelf gebruik ik de roze vaker aangezien ik een wat droge en gevoelige huid heb.

Peeling (Gezichtsscrub).
Als eerst wat houdt een peeling en een scrub nou eigenlijk in? want er zit een verschil. Een peeling bevat zuren ( meetstal fruitzuren) die de bovenstelaag van je huid verweken waardoor je je dode huidcellen op een makkelijke manier verwijdert.  Mensen die veel zichtbare haarvaatjes hebben ( vaak snel een rood gezicht) kunnen een lysing goed gebruiken ( Een lysing heeft hetzelfde effect maar hebben geen scrubdeeltjes). Een peeling stimuleert eigenlijk alleen maar de doorbloeding en dat is dan niet echt aan te raden. Verder zorgt een peeling er ook voor dat je huid verdunt aangezien er huidcellen worden verwijderd en kan hij er ook voor zorgen dat de meeëters verminderd. Een peeling of scrub kun je het best 1 à 2 keer per week gebruiken voor een goed effect. 

De peeling die ik heb is:

Deze ruikt echt heel fijn en is ook makkelijk om aan te brengen. Je merkt ook wel echt verschil tussen voor en na het masker aanbrengen.
En de gezichtsscrubs die ik heb zijn:



Zelf vind ik de wascrème eigenlijk wel fijner aangezien het 3 in 1 is. Je kunt hem gebruiken als reiniging, scrub en masker.

Dit waren mijn reinigingstips. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!
Liefs,
Anne-Lynn.


Reacties

Populaire berichten van deze blog

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

Review: Magic Wimpers ♥