Make-up Trend: Strobing? ♥

Er is een "nieuwe" make-up trend de laatste tijd... (Of naja nieuw is het niet echt, maar het is nog steeds een trend!) 



Wat strobing eigenlijk is: Highlighten tot de max.!
Ik zag de afgelopen maanden eigenlijk op instagram al heel erg veel foto's van gezichten met extreem veel highlight producten op! Naja ik dacht oke zou wel... En heb niet echt gekeken naar wat er onder stond. Ik werd best wel benieuwd naar wat het nou eigenlijk inhield dus ben is even gaan kijken op één van de accounts met dat soort foto's en wat het bijschrift was etc. toen kwam ik er achter wat het was Strobing. Natuurlijk heb ik even de #strobing op gezocht op instagram om even te kijken wat iedereen nou doet etc. gewoon benieuwd.

Wat strobing doet?
Het geeft je gezicht een iets wat glowie look(?) en strobing doe je meestal in combinatie met alleen blush of misschien dat ook niet, maar iniedergeval gebruik je géén contouring, bronzer als je strobing toepast.

(oke ik vind het een beetje een raar woord en weet ook niet echt als ik het woord goed gebruik in mijn zinnen, maar het zou allemaal wel).



Waar pas je strobing toe en wat doet het met je gezicht?
Strobing is eigenlijk goed/ veel highlighten i.p.v. contouren.
het highlighten op:
- Je neus : het geeft vorm aan je neus en het laat het optisch lijken alsof je neus dunner is.
- Je jukbeenderen: verbeterd je jukbeenderen.
- je cupidoboog: het benadrukt je lippen, laat het optisch groter lijken.
- de binnenkant van je ogen, onder je wenkbrauwen en op het hoogste punt boven je wenkbrauwen: Laat je ogen er lichter uit zien.
- op je kin: het accentueerd je kin en laat je kin er optisch dikker/ voller uit zien. 
- Je voorhoofd: Het accentueerd je voorhoofd en het brengt meer diepte in je gezicht.

Het klopt wel dat het je gezicht een wat meer een glowwie effect geeft! En ik vind het voor de zomer denk ik wel echt supermooi! Het kost allemaal wel echt even heel wat tijd om het strobing helemaal perfect te doen, maar ik denk dat het het wel waard is!
Ik denk dat voor strobing de makkelijkste substantie van het highlight product een creamy substantie is... maar voor mij is het ook nog allemaal even goed uitzoeken hoe het allemaal werkt. 
Natuurlijk kun je voor extra hulp YouTube gebruiken en opzoek gaan naar video's waar ze strobing uit leggen en voor doen! (Ik moet wel zeggen dat de meeste video's over strobing in het engels zijn).

Ik hoop jullie met dit artikel genoeg geïnformeerd te hebben over strobing; wat het inhoud, wat het doet en hoe je het zelf kunt doen.

QOTD: Wat vinden jullie van strobing?

Lot's Of Love,
Anne-Lynn.
♥ 


Reacties

Populaire berichten van deze blog

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

Review: Magic Wimpers ♥