Zomervakantie Rome 2015 ♥

Rome,
Wat ben je mooi!

Jep ik ben alweer thuis na twee weekjes weg geweest te zijn naar het mooie historische Rome. Ik zat op een camping in de buurt van Rome genaamd: Fabulous (wat ik overigens echt een geweldige naam voor een camping vind, maar dat ter zijde). We konden gemakkelijk naar Rome toe met de Bus en Metro, maar pas op voor de goed getrainde zakken rollers want voor je het weet heb je geen portemonnee meer en gaan zij er met je geld vandoor... Gelukkig is dat niet bij ons gebeurd. Trouwens ook even een dingetje als toerist, pas op met waar je je auto parkeert in Italië en wat je in je auto legt! Ze pakken alle buitenlandse auto's, raampje inslaan en pakken wat ze pakken kunnen... (Dit is dan wel weer gebeurd bij ons, dus als je blieft pas op hiermee). Naja buiten deze afschrikkende berichten is het wel erg mooi in Rome. Ik moet alleen wel zeggen dat ik het hier - waar ik geweest ben: Via Malafede - wel een beetje saai vond in vergelijking met voorgaande vakanties en bijvoorbeeld in landen als Spanje. Er zijn helemaal geen dorpjes, steden waar je 's avonds even naar toe kunt op Rome na. Maar voor de rest heb ik me heel erg vermaakt.

Camping was super al moet ik zeggen dat je er wel echt vrienden moet maken anders verveel je je echt! Ik had de eerste 3 à 4 dagen geen vrienden en toen verveelde ik me echt aangezien je 's avonds ook nergens naar toe kan en je alleen maar bij de caravan (of waar je overnacht) bent. Maar vervolgens kreeg ik wel een soort van vrienden die zich steeds weer uit breidde, wat superleuk is natuurlijk! Helaas moest ik wel als eerst van de vrienden groep naar huis, dat is dan wel weer balen. Maar ik heb zeker een leuke tijd beleefd op de camping alleen al.

Voor de rest is Rome ook echt een must see! Alleen we hebben wel echt het perfecte jaar uit gekozen om naar Rome te gaan, echt zo'n beetje alle must see buildings stonden in de stijgers zoals: Het Colosseum, de Trevi Fontein en nog een aantal bekende gebouwen... Dat was wel echt een tegenvaller want ik moet zeggen de Trevi Fontein was nu niet echt meer de moeite waard om naar toe te gaan, het was maar een saaie boel daar... Ik had me nou juist zo verheugd op de Trevi Fontein (Lizzy Mcguiry memories you know).Maar voor de rest is Rome echt prachtig!

Dan heb je nog Ostia Antica... De eerste stad/ weg naar Rome. Als je van Geschiedenis houdt is dit echt een must see voor jou! Ik moet zeggen dat ik zelf iets minder met de geschiedenis allemaal heb dus ik was best snel uit gekeken - al moet ik zeggen dat ik het er wel mooi vond-, maar ik moet zeggen het is wel echt even de moeite om te kijken. Vooral als je nog geen volwassene bent want dan kun je gratis naar binnen, volwassenen moeten daar in tegen al wel weer € 10,- entree betalen. Maar als je eens een dag verstoppertje wilt spelen met de hele familie, dan zeg ik vooral naar Ostia Antica gaan. Dat is DE place to be om verstoppertje, levend stratego of iets vam dat soort spellen. Ostia Antica wordt door de mensen uit de buurt ook wel het kleine Pompeii genoemd. Het enigste verschil is misschiend dat Pompeii in Napolie ligt ( drie uur reiden ofzoiets) en in pompeii zie je versteende mensen die je hier niet ziet.

Ik vond Rome in ieder geval echt superleuk om op vakantie te gaan.
( Foto's volgen later).
Lot's Of Love,
Anne-Lynn.
♥ 

Reacties

Populaire berichten van deze blog

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

Review: Magic Wimpers ♥