Make-up brushes schoonmaken.

Hee allemaal,
Ik dacht vandaag, laat ik mijn make-up kwasten maar eens schoonmaken en toen dacht ik waarom deel ik dit niet met jullie?
Dus ja Let's get started!

Als eerst wat ik gebruik?
* Handzeep, zonder geurtje ( die wat ik gebruik komt gewoon van de Action).
* Een klein kommetje.
* Water.
* Keukenrol (papier).

Stap 1:
Eerst doe ik twee pompjes zeep in het schaaltje en ga ik met mijn make-up kwast met draaiende bewegingen doorheen. Vervolgens probeer ik er nog wat extra make-up uit te krijgen door midden van het drukken (met m'n kwast) tegen de rand van het bakje aan.
Dan giet ik het vieze make-up en zeep goedje uit het kommetje en doe er vervolgens water in, waarin ik met draaiende bewegingen ga om er meer make-up uit te krijgen.


Stap 2:
Na de handelingen uit stap 1 gedaan te hebben doe ik nog een keer een pompje zeep in het kommetje en ga ik weer met ronddraaiende bewegingen door het kommetje. Dit doe ik trouwens niet met alle kwasten, met bijvoorbeeld de kleine oogschaduw kwasten is dit eigenlijk niet altijd nodig, maar bij bijvoorbeeld foundation kwasten zou ik deze stap zeker een aantal keren herhalen totdat er volgens jou echt geen product meer in zit. 
Bij een foundation was ga ik niet alleen met ronddraaiende bewegingen door het kommetje maar ook even over mijn fingers heen. Dit helpt toch net iets beter dan het kommetje kwam ik achter. Als ik voor mijn gevoel geen make-up meer uit mijn kwast kan halen door dit beetje zeep dan spoel ik mijn kwast uit met water en wring ik het water een beetje uit door middel van mijn wijsvinger en mijn duim. Als je dan nog merkt dat er make-up resten in je kwast zitten herhaal je deze stap gewoon nog een keer totdat je kwast schoon is. 

Stap 3:
Na alle make-up uit de kwasten gehaald te hebben moet je natuurlijk ook droge kwasten krijgen.
Dus ik pak twee velletjes van het keukenrolpapier en vouw dit twee keer dubbel. Vervolgens ga ik met mijn kwast er met ronddraaiende bewegingen overheen. En zo nu en dan druk ik de zijkanten v/d kwasten even goed in het papier zodat het meer water opneemt. Dan gaan we door naar een nieuw stukje keukenrolpapier, hier ga ik met lichte ronddraaiende bewegingen over heen. Voor mijn blush/ bronzer kwast was dit al genoeg en was mijn kwast eigenlijk al zo goed als droog, maar voor mijn powder brush was dit absoluut niet genoeg dus hield ik die brush op de kop (dus met de haren naar beneden) en heb dit even hefig heen en weer ' geschud'  waardoor het water naar beneden zou druipen. En ja eigenlijk zijn je kwasten dan al gereinigd en gedroogd!

Het is trouwens echt heel belangrijk om je kwasten goed te verzorgen en te reigigen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,
Lot's Of Love,

Anne-Lynn Knol.




Reacties

Populaire berichten van deze blog

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

Review: Magic Wimpers ♥