Recept: Vegan Cheesecake chocolade/ framboos.

Hee allemaal,
Ik moet zeggen dat ik echt heel veel van eten houd en ja elke keer als ik dan op het internet geweldige recepten zie moet ik ze eigenlijk ook allemaal eens uitproberen. Ik vond het recept van een Vegan Cheesecake chocolade/ framboos op het internet en oh ik was meteen verkocht. Het kost misschien even tijd voordat je dit gemaakt hebt, maar het is echt de moeite waard zodra je je eerste hapje hebt genomen van deze overheerlijke cheesecake!
De combinatie van Chocolade en Framboos is ook echt heerlijk!



Ingrediënten:
Voor 6 stuks.

Bodem:

75 gram amandelen.
50 gram kokos rasp.
90 gram dadels.
4 eetlepels havermout.
1 eetlepel rauwe cacao.

Cheesecake:

150 gram cashuwnoten (onbewerkt), 4 uuur geweekt.
85 gram dadelsiroop.
60 ml kokosmelk (geen light).
2 eetlepels citroensap.
60 gram kokosolie.

Chocolade laag:

2 eetlepels rauwe cacao.

Frambozenlaag:

Handvol bevroren frambozen.

How to make:

1. Als eerst doe je alle ingrediënten voor de bodem in een keukenmachine (of als je geen keukenmachine hebt een blender, maar dan zou ik er wel voor zorgen dat je alle stukjes al fijn gesneden hebt) en laat deze draaien tot alle ingrediënten aan elkaar plakken. Druk dit op de bodem van een bakblik en zet dit even in de koelkast.

2. Vervolgens begin je met het smelten van de kokosolie in een pannetje.

3. Na het smelten doe je deze gesmolten kokosolie met al je ingredienten voor de cheesecake in een keukenmachine (of Blender) en mix je dit net zolang tot dat je een zachte crème hebt.

4. Daarna haal je de helft eruit en doe je dit in een bakje. Als je dit hebt gedaan voeg je hier de 2 eetlepels rauwe cacao aan toe en roer je dit er doorheen voor de chocolade laag.

5. De andere helft van de cheesecake crème laat je in je keukenmachine (of blender) en voeg je de frambozen erbij en mix je dit totdat je cheesecake een mooie licht roze/ paarse kleur heeft en alle stukjes van de bevroren framboos verdwenen is.

6. Stapelen: Schep de frambozenlaag over de bodem (verdeel dit tot een mooie laag) vervolgens schep je de chocoladelaag erboven op (dit verdeel je ook tot een mooie laag). Zet dit minstens 2 uur in de vriezer. Laat de cheesecake voordat je hem serveert even 15 minuten buiten de vriezer om hem op temperatuur te laten komen.

Dan zeg ik: Smullen maar!

Veel succes bij het maken van deze heerlijke Vegan Cheesecake Chocolade Framboos!

Lot's Of Love,
Anne-Lynn.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

Review: Magic Wimpers ♥