5 tips om gelukkiger te zijn.

Een happy life wil iedereen toch wel? Maar soms is het zo ongelofelijk moeilijk om gelukkig te blijven. Daarom heb ik 5 tips om in je sad momenten weer happy te worden.



1 blijf positief!
Eén van de dingen die erg helpt is het positief blijven. Aan alles in helt leven is wel iets positiefs te bedenken. Ook al denken wij mensen al heel snel negatief, maar probeer het positieve in de dingen te zien, daar word jezelf ook een stik gelukkiger van!



2 Niets moet.
Als je ervan uit gaat dat je niks hoeft te doen met een verplichting zorgt dat er voor dat je je niet zo verplicht voelt om dingen te doen en ga je de dingen uit jezelf doen. Dit zorgt ervoor dat je er gelukkiger van word wanneer je het hebt gedaan. Als het even tegenzit en het lukt niet dan is het niet zo dat het meteen heel erg is en dat je je erg vervelend moet voelen over het niet voltooien van wat dan ook.

3. Het verleden is het verleden.
Deze sluit wel een beetje aan op de vorige. Als er een "plan/ doel" wat je je hebt gesteld even niet lukt, dan is dat natuurlijk erg jammer. Wees dan niet getreurd probeer het de volgende keer gewoon weer. Bijv. Als je doel is geen snoep te eten door de weeks en je hebt per ongelijk een aantal heerlijke snoepjes gehad. Wees dan niet boos op jezelf, geniet van het moment, maar denk dan niet de volgende dag dat het allemaal nutteloos is. Dat je even genoten hebt van die overheerlijke snoepjes hoeft niet te betekenen dat je vanaf die dag niks meer kunt doen en alles fout gaat. Daardoor word jezelf alleen maar ongelukkig. Het verleden is het verleden, denk eraan wat je kunt gaan doen en hoe goed de dag kan gaan. Leef en denk in het heden.

4. Zoek quotes.
Zoek quotes, dat helpt mij altijd om mezelf te motiveren en me zelf op te vrolijken. Als je eenmaal een mooie quote hebt gevonden blijft die denk ik wel in je hoofd zitten en als er dan een tegenslag is denk je gewoon aan die quote en je voelt je meteen eens stuk beter (dit helpt in ieder geval bij mij). Zoek bijvoorbeeld op google naar "optimistische quotes" of op we heart it naar "happy quotes" of wat je ook maar kan verzinnen type het in en je vind er heel veel. Dit is wel een van mijn favorieten van Coco Chanel, een quote die jullie ongetwijfeld (als jullie mijn blog al een langere tijd volgen) tegen zijn gekomen.


5. Doe de dingen die je gelukkig maken.
Deze tip is misschien wel heel erg voor de hand liggend, maar als je er bij stil staat is het wel echt een van de beste tips om gelukkig te worden en te zijn. Zit het tegen? Ik ga dan altijd muziek maken of luisteren. Dat helpt me altijd heel erg, vooral als ik zelf gitaar ga spelen dan ben ik zo twee uur later pas klaar met spelen omdat ik het zo leuk vind. Daarna ben ik ook meteen veel vrolijker dan ik ervoor was. Zoek iets kleins wat je gelukkig maakt. Een foto van vroeger met een geweldige herinnering kan er goed bij helpen, muziek, iets kunstzinnigs, je kunt het zo gek niet bedenken of het maakt je blij. Zoek iets wat je blij maakt en zit je in een dipje? gebruik het om er boven op te komen!



Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben.
Lot's Of Love,
Anne-Lynn.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

Review: Magic Wimpers ♥