Sport Motivatie tips.

Het mooie weer komt dan toch eindelijk weer in zicht, wat betekend dat het (in mijn ogen) heerlijk weer is om eens weer te gaan hardlopen. Ik vind het zelf echt heerlijk om te sporten, ik voetbal, doe graag cardio (via een Xbox programma van Nike) en zo nu en dan ga ik wielrennen en hardlopen.
Maar soms vind ik het erg moeilijk om te gaan wielrennen en of te hardlopen... Ik vind het best zware sporten en ja ik moet toegeven ik vind het leuker om dan even een balletje te trappen met mijn broertje zonder teveel te lopen haha, maar goed ik heb dus niet altijd de motivatie om te sporten en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

Dus bij deze heb ik een aantal Sport Motivatie Tips voor jullie.

1. Just Do It!
De quote van Nike en zo is het. Als je bijvoorbeeld maar blijft denken oh ik ga vanavond hardlopen en je eindigt uiteindelijk toch weer op de bank heeft het geen zin. Als je denkt ik ga vanavond hardlopen, ga dan ook daadwerkelijk. Doe eens je sportkleding aan en ga!
 

2. Hou de gewoonte vast.
Als je eenmaal bent begonnen met sporten hou dan de gewoonte vast. Bijvoorbeeld ga elke week op maandag hardlopen. Blijf het dan echt elke maandag doen, dan ga je op den duur (als ik mijn fanatieke moeder moet geloven) genieten van het hardlopen.

3. Maak het leuk voor jezelf.
Zorg ervoor dat sporten leuk is voor jezelf: een soort quality time. Als je gaat sporten zorg dan bijvoorbeeld voor een mooie omgeving of een omgeving waar je je fijn voelt bijvoorbeeld een sportschool waar je je op je gemak voelt met die good vibe of een mooie hardloop omgeving.
Wat ook helpt om sporten leuker te maken voor jezelf is met muziek sporten zo ga je zwingend je route door en of je sportschool.
En dan één van de dingen die sporten voor mij (als ijdeltuit) helemaal leuk maakt is een outfit waar je je goed en mooi in voelt. Zorg ervoor dat je leuke sportkleding hebt, dit zorgt ervoor dat je het leuker vind om je sportkleding aan te trekken want ja je koopt het niet voor niets, je wil je leuke sport oufit dan graag showen.


4. Ga samen sporten.
Sporten wordt ook een stuk leuker als je samen sport met een goede vriendin. Zo blijf je elkaar motiveren en het sporten wordt dan ook gewoon veel leuker. Gezellig kletsen onder het hardlopen over wat je hebt meegemaakt. En eigenlijk voel je je ook een soort van verplicht om te gaan als je wat afspreekt aangezien je niet zomaar je vriendin laat vallen dus dan ga je ook sneller sporten i.p.v. alleen sporten. Dan kun je namelijk nog wel eens denken van hè ik heb geen zin om te sporten dus ga ik wel een andere keer, maar heb je wat afgesproken dan ga je toch ook al heb je de gedachte van ik heb geen zin.


5. Hou de vooruitgang bij.
Let's be honest je sport toch met een bepaald doel (meestal). Je doet het omdat je het leuk vind, voor je sociale contacten bijvoorbeeld met voetbal, korfbal, hockey etc. Maar het kan ook zijn dat je sport voor een betere conditie of toch wel een strak lichaam. Het kan allemaal.
Wat mij altijd een goede motivatie geeft om door te sporten is dat ik merk dat mijn conditie verbeterd, ik mezelf fitter voel en tja mijn lichaam er toch wel strakker van wordt. Hou dit bij. Dus ga bijvoorbeeld noteren hoeveel km je de vorige keer hebt gelopen en elke keer als je meer loopt en volhoud is dat een overwinning voor jezelf. Het geeft je een kick (of iniedergeval geeft het mij een kick) en wil ik mezelf telkens verbeteren en overtreffen. Als het dan lukt krijg je zin om de volgende keer weer te gaan hardlopen om jezelf te verbeteren.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen voor wat motivatie en voordat ik het vergeet het internet staat ook vol quotes met sport motivatie tips. Zoek je nou nog meer motivatie? Kijk dan eens op google en zoek naar "Sport motivatie quotes" daar krijg je ook zoveel meer motivatie van!

Lot's Of Love,
Anne-Lynn.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

Review: Magic Wimpers ♥