Gezichtsreiniging.

Het reinigen van je gezicht is echt zo ongelofelijk belangrijk! Laat je je make-up 's Avonds zitten dan verstop je 24 uur lang je poriën en dat is echt ongelofelijk slecht voor je huid. Ik ben zelf best wel ubsessed met het reinigen van mijn huid. Ik neem elke avond de tijd om heel goed mijn huid te reinigen.


Cleanser.
De Garnier Micellair reinigingswater gebruik ik echt elke ochtend en avond! Een superfijn product, het reinigt mijn gezicht zoveel beter dan kant en klare reinigingsdoekjes. Het product haalt alle make-up eraf, maar haalt ook alle vettigheid van je huid. Wat voor mijn T-zone echt een must is! 
Sinds ik deze Cleanser gebruik heb ik echt zoveel minder onzuiverheden en voelt mijn gezicht heel zacht aan!


Tonic.
Oke als ik haast heb gebruik ik echt niet altijd een tonic, maar het is beter als je het wel gebruikt. Cleansers zorgen ervoor dat je huid een andere pH-waarde krijgt (zuurgraad). Een tonic neutraliseert je huid en het zorgt ervoor dat alles wat je later nog op je huid smeert nog beter opgenomen wordt. 


Scrub.
Scrubben is niet zozeer een must, maar eens per week is helemaal niet overbodig. Scrubben zorgt ervoor dat je je dode huidcellen verwijderd. Het stimuleert je bloedsomloop en daardoor krijg je een glans op je gezicht. Ik scrub meestal voordat ik ga douchen, zo kun je het er makkelijker afhalen. 


PAS OP: Scrub niet te vaak, al helemaal niet als je een gevoelige huid hebt zoals ik heb. Dan moet je niet vaker scrubben dan twee keer per week!

Masker.
Heb je veel tijd? Dan zeg ik Quality time! Neem even een heerlijk masker om je huid een boost te geven (dit is ook beter om niet vaker dan twee keer per week te doen). 


Serum.
Oke als je al bij deze stap aangekomen bent geef ik je echt een applause, want dit doe ik niet heel vaak... Sorry not sorry. Een serum is echt heel goed voor je huid, een soort vitamine shot. het zijn sterk geconcentreerde werkzame stoffen die je huid tot in de diepere huidlagen opneemt.


Moisturizer.
Voor en jeugdige puber huid zou ik dit niet adviseren (uit eigen ervaringen), maar een moisturizer is erg goed voor het beschermen van je huid. Ik had altijd een nachtcrème die ik op deed, maar na een week of twee deze crème elke avond opgedaan te hebben durfde ik  me nauwelijks meer op straat te vertonen zoveel pukkeltjes had ik! Wat blijkt is dus dat als je in je puber tijd zit je huid meestal wat vettiger is... Een moisturizer is ook best vet, doe je dit 's avonds op dan verstop je dus als ware je poriën en wordt het alleen maar vetter omdat je er vet opsmeert. Heerlijke uitleg, maar zo is het mij uit gelegd.


Dus ik doe over het algemeen de stappen tot en met Masker en daarna nauwelijks tot niet. 
Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden!
Lot's Of Love,
Anne-Lynn.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

Review: Magic Wimpers ♥