Gegroet middelbare school

Elke dag op de fiets naar school, elke dag terug naar je vertrouwde vriendenkring.
Maar op een gegeven moment moet je opnieuw beginnen.
Het HBO is voor mij een nieuwe start. 
Wat is het een eng idee, om ineens je vertrouwde omgeving te verlaten en om in een hele nieuwe wereld terecht te komen met allemaal nieuwe mensen op een nieuwe locatie.
Het liefst zou ik mijn HBO studie op mijn huidige school, met de mensen die ik nu ken doen. Maar helaas, het mocht niet zo zijn.
Ik of beter gezegd wij, wij moeten allen een nieuwe start maken. Opzoek gaan naar nieuwe vrienden, opzoek gaan naar een nieuwe pauze plek en opzoek gaan naar wie wij zijn en wie wij willen worden.
Enge gedachten, maar het is hoe het is.

We moeten allemaal opzoek naar iets nieuws. 
Nu ik er bij na denk vraag ik mij af hoeveel van de vrienden die ik op de middelbare school heb gemaakt zou ik na de middelbare schooltijd nog weer spreken? 
Naar mijn verwachtingen zouden dat er hooguit drie zijn, althans ik hoop dat ik de drie mensen die ik nu in gedachten heb nog na de middelbare school tijd mijn vriend mag noemen.
Met deze mensen heb ik de leukste dingen mee mogen maken en ik heb met deze mensen altijd alles kunnen delen.
Hoewel deze mensen samen geen band hebben, heb ik met ze alle drie afzonderlijk een magische vriendschap.
Niet een vriendschap die bestaat uit dagelijks elkaar spreken, maar een vriendschap waarbij je weet dat het goed zit.
Een vriendschap waarna je naar een maand niet praten weer een gesprek oppakt waardoor het lijkt alsof je nooit gestopt bent met praten.
Zo'n vriendschap waarbij je zeker weet dat je een lelijke foto kan sturen zonder dat diegene je foto doorstuurt of aan iemand laat zien. Dat is pas een vriendschap (huilen van het lachen emoticon).

Even zonder gekheid ik hoop oprecht dat ik de vriendschappen waarvan ik denk dat ze echt zijn kan behouden ook al gaan we straks allemaal onze eigen weg.
Ik heb top momenten beleefd op mijn middelbare school, een uitwisseling met Belgische ( Frans sprekende) studenten, een skireis, werkweek Ardennen en niet te vergeten elke schooldag het samen zijn. De pauzes, oh wat is dat toch altijd weer lachen. 
Nu moet ik ook toegeven dat we een supergrote pauze groep hebben al vanaf de eerste klas. Natuurlijk zijn er wel groep vormingen binnen de groep, maar iedereen kan met elkaar opschieten. De één beter met iemand dan de ander, maar er is altijd gezelligheid.

Ik hoop na het behalen van mijn HAVO diploma naar het Windesheim in Zwolle te gaan om vervolgens de leraren opleiding Lichamelijke Opvoeding te doen. Wat gelukkig een enorm sociale en gezellige opleiding is. Ik kan niet wachten om daar te beginnen, maar ik moet eerst afwachten op mijn examen uitslag... Want ik kan nu wel praten over het einde van de middelbare school, maar misschien ben ik wel helemaal niet geslaagd... Je weet maar nooit.

Ik wens iedereen die examen moet doen alvast heel veel succes, al lijkt het nog zo ver.

Heel veel liefs,
Anne-Lynn.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

"Nederland moet stoppen met adoptie!"

5 Bureaublad Achtergronden || AnneLynnKnol ❤️

Review: Magic Wimpers ♥