6e WK Adoptiekids ♥.


Eindelijk is het dan 6 juni 2015. Wat heb ik lang gewacht tot het dan eindelijk 6 juni was, want dit betekende dat ik weer naar Houten zou gaan om te voetballen op het WK Adoptiekids.



Het WK Adoptiekids is een voetbal toernooi voor allemaal geadopteerde kinderen. Ondertussen is het toernooi al zo groot geworden dat je het eigenlijk wel meer een event kan noemen? Ik vind dit iniedergeval wel echt één van de leukste dagen van het jaar! Ik zie weer mensen die ik één van de voorgaande jaren ontmoet heb en ontmoet altijd weer nieuwe mensen! Het leukste is nog dat je allemaal iets gemeen hebt daar, je bent niet anders want iedereen die er mee doet is er geadopteerd!

Gisteren waren er meer dan 620 geadopteerde kinderen uit 29 landen! van F-jes tot de B. Dus gezelligheid was er zeker!




Bij het WK Adoptiekids strijd je voor je land (zoals je op een echt WK dat ook ziet gebeuren). Dus ik ben Chinees, waardoor ik ingedeeld ben in het China B/C team met allemaal andere Chinezen (Logica jaja) en samen strijd je dan tegen andere landen. Soms heb je ook een team zoals Mundial waar dan weer allemaal mensen in zitten met verschillende afkomsten. Dus daar zitten bijvoorbeeld mensen uit Taiwan, Haïti, China, Zuid-Korea etc. bij elkaar in één team.


Het Wk Adoptie kids wordt altijd op dezelfde manier georganiseerd. Eerst allemaal je team op zoeken op één groot veld waar elk team een eigen plekje heeft, even kennis maken met iedereen en dan vervolgens heb je een vlaggen parade. Dan ga je met je eigen land ( dus alle Chinezen bij elkaar etc.) het veld op lopen. Als je op het veld staat met alle landen is er altijd een opening en dan is er eigenlijk voor de rest bestaat eigenlijk de hele dag/ middag uit voetbal. Na de voetbal kun je eventueel nog blijven voor de bbq en dan is de dag eigenlijk ook al weer voorbij. 

Het WK Adoptiekids was dit jaar voor mij de 5e keer dat ik mee deed. Het leukst vind ik nog dat elke keer als ik mee doe de meesten van voorgaande jaren er ook zijn. Zo zag ik gisteren ook weer een aantal mensen die ik vanaf het eerste jaar (voor mij) al ken en het is altijd leuk om elkaar dan weer eens in het echt te spreken i.p.v. over What's App etc.


Mijn dag was gister in ieder geval echt geweldig! Veel nieuwe mensen ontmoet, oude bekenden gezien en gesproken, veel gezelligheid en natuurlijk lekker gevoetbald met iedereen. Oke ik moet zeggen dat wij met ons China B/C team voetballend wel erg minder waren dan de rest van de teams waar we tegen moesten, maar ondanks het verlies bij de wedstrijden was de dag echt ongelofelijk leuk en een dag om nooit meer te vergeten. Want wat hadden we het leuk met het team! Jammer genoeg mag ik nog maar één jaartje mee doen i.v.m. mijn leeftijd, maar dan ga ik de jaren daar op gewoon mee voor de gezelligheid met mijn broertjes en zusje!

Als je meer wilt weten over het WK Adoptiekids kijk dan vooral op de site: http://www.wkadoptiekids.com/ . Ben jij ook geadopteerd? Schrijf je dan vooral in, het maakt niet uit als je nou wel of niet kan voetballen, maar het gaat juist om de gezelligheid.

( Binnenkort komt de Wk Adoptiekids vlog ook online dus Stay Tuned).

Lot's Of Love,
Anne-Lynn ♥.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Nederland moet helemaal stoppen met adoptie!

Don'ts bij geadopteerden || AnneLynnKnol.